Zender Bokningsportal
- Fraktbokningssystem (TA-system) som ger full kontroll och översikt över din företagsfrakt
- Jämför fraktpriser direkt i portalen, välj mellan olika transportslag och fraktbolag
- Anpassade leveranser med tilläggstjänster och mottagarfrakt
- Premium kundservice med proaktiv hantering

Boka frakt från välkända fraktbolag ifrån samma bokningsportal

Betala endast för dina försändelser
Att använda Zendrs portal är kostnadsfritt – du betalar bara för de försändelser du bokar. De priser du ser i portalen är inklusive alla tillägg.
Tack vare de fraktvolymer vi samlar från tusentals företag kan vi alltid ge dig låga priser, oavsett vad du ska skicka, och vart.
Dra nytta av effektiv tullhantering och jämför priser, leveranstider samt CO₂-utsläpp för olika fraktalternativ.

Vanliga problem som Zendr löser
Bokning & Försändelse
❌
Felaktiga bokningar och fel frakttjänst kan orsaka förseningar och högre kostnader.
✅
Vi garanterar korrekt information och hjälper dig välja rätt frakttjänst.
Transport & Leveranskvalitet
❌
Missad upphämtning, fraktfel eller felaktig leverans kan störa leveranskedjan.
✅
Vi höjer kvaliteten, säkerställer rätt tid, plats och korrekt leveransadress med pålitliga transportörer.
Emballage & Tulldokumentation
❌
Felaktig packning och tullproblem kan orsaka skador eller förseningar på godset.
✅
Vi ger vägledning och ser till att tulldokumenten är korrekt ifyllda för att undvika stopp.
Vägledning & Supportärenden
❌ Svårt att nå fram eller få tag på rätt person när problem eller frågor uppstår.
✅ Vi erbjuder snabb support, noggrann spårning och täckande försäkringar.
Automatisera ditt fraktflöde.
Integrera Zendr med ditt affärssystem eller webshop och automatisera hela ditt logistikflöde,. Underlättar frakthanteringen och minskar risken för fel och straffavgifter. möjliggör övervakning av alla dina försändelser direkt i ditt system och tar bort onödig administration.
- Automatisera registreringen av fraktinformation
- Uppdatera och övervaka din försändelse direkt i ditt affärssystem
- Effektivisera och ta bort onödig administration
Vanliga Frågor
Vad kostar frakten?
Fraktkostnader beror på godsets vikt, volym och hur det påverkar transportutrymmet. Transportörer räknar på olika sätt när priserna sätts beroende på flakmeter, volymvikt och skrymmande gods. Läs mer om hur fraktpriser beräknas här
Vilka transportörer kan jag välja mellan?
Hos Zendr kan du boka sändningar med alla de största transportörerna på marknaden. Vi har långtgående samarbeten med DHL, DHL Express, DSV, Fedex, TNT, Postnord och Bring.
Dessutom använder vi oss av lokala spelare så väl som andra speditörer när så behövs, allt för att finna den bästa lösningen för din försändelse. Läs mer om vår speditionstjänst Zendr Freight.
Vad kostar det att använda Zendr?
Hos Zendr betalar du bara för frakten, vi har inga dolda avgifter eller funktionalitet som du behöver betala extra för. De priser du ser i portalen är inklusive alla tillägg – så att du vet exakt vad som kommer att stå på fakturan.
Tack vare de fraktvolymer vi samlar från tusentals företag kan vi alltid ge dig låga priser, oavsett vad du ska skicka, och vart.
Kan jag skicka all min frakt med Zendr?
Hos Zendr kan du samla all din företagsfrakt på ett och samma ställe. Vi hjälper till med sändningar inrikes så väl som utrikes, import/export och bud.
Skulle någon av dina förfrågningar falla utom transportbolagens vanliga rutter hjälper vårt speditionsteam, Zendr Freight dig till rätt lösning.
Kom igång idag
Lika enkelt som det är att boka frakt med Zendr, är det att komma i gång. Det enda som behövs är ett inlogg och sedan är det bara att boka.
Vill du veta mer eller komma i gång redan nu och förenkla din företagsfrakt? Ring oss eller klicka på ”Boka demo”.
